Keyfigma
I et nylig samarbeid med Keyfigma har vi hatt gleden av å levere en helhetlig designpakke, inkludert logo og nettside med bestillingsmuligheter, som sammen reflekterer kundens verdier og mål på en engasjerende måte.
Logo: Synliggjøring av Identitet
Logoens design er fundamentalt for enhver virksomhet, og Keyfigma ønsket en oppgradering av deres nåværende logo. Produktet er et system som hjelper kundene med å finne verdien av sin bedrift gjennom analyse av nøkkeltall. Vi benyttet elementer som nøkkel og forstørrelsesglass på en subtil måte i logo arbeidet.
Nettside: Bedriftens ansikt utad
Keyfigma er et profesjonelt produkt hvor kundegruppen i hovedsak er de som ønsker å analysere selskapet, gjøre nøkkeltallsanalyser og få en støtte spiller i M&A prosesser. Som de sier selv; Vårt system er en solid støttespiller for deg som er bedriftsleder, bedriftseier, medaksjonær, styremedlem, regnskapsfører, økonomisjef, M&A konsulent eller arbeider innen oppkjøp, investering og finans.
Vi valgte derfor farger som speiler hvem de ønsker å være:
Blått er ofte forbundet med tillit, ro og profesjonalitet, noe som gjør det til en populær farge i forretningssammenheng. Det symboliserer stabilitet, pålitelighet og troverdighet, og skaper en følelse av sikkerhet.
Oransje symboliserer energi, entusiasme og kreativitet. Det er en varm og innbydende farge som ofte forbindes med handling, optimisme og sosialt engasjement. Bruken av oransje kan vekke følelser av spenning og positivitet, og den oppmuntrer til dynamikk og bevegelse, noe som gjør den ideell for å fremme innovasjon og fremdrift.
Vi valgte å bruke oransje som kontrastfarge på strategiske området for å fremheve viktige elementer, som knapper eller lenker, uten å overvelde brukeropplevelsen.
Både vi og kunden er fornøyd med resultatet – og siden vil være live innen kort tid! Vi gratulerer Keyfigma med ny profil og ny nettside og ser frem mot videre samarbeid! Takk for tilliten.